sunnuntai 3. elokuuta 2014

Hassuja pukuja

"Nyt se sitten loppu. Ainakin hetkeksi. Niin mikä? No cosplayhan se. Bannataan cosplay multa joksikin aikaa. No miksi? Because of reasons. En koe, että teen tarpeeksi hyvää jälkeä. Puvun tullessa valmiiksi itken, että kuinka perseestä se oli tehdä. Kun coniaamuna pitäis pukea se cossi sitten päälle, nii tulee itku ja parku ku sitä ei halua pukea päälle. Se on liian ruma, minä olen liian ruma. Näytän liian lihavalta, olen liian lihava. Ongelmakohtia peräkanaan."

Näin kirjoitin kännykäni muistioon 22. kesäkuuta 2014, klo 11.33



Olen pitkään aikaan jo palloillut sen kanssa, että onko tämä harrastus edes kivaa tai mitään muutakaan. Viimeksi olen pitänyt cossia päälläni 2013 Animeconissa. Kyseessä oli silloin Madoka Kanamen taikatyttö -asu. Olen siihen ihan tyytyväinen,  ei se kyllä edelleenkään istu täydellisesti ja se on löysä muutamasta kohtaa, mistä en haluaisi sen todellakaan olevan. Sitä on sitäpaitsi epämukava pitää päällä koska pidän sitä yleensä niin, että minulla on korsetti päällä. Kaksi korsettia. Toinen laihistaa ja toinen lyttää tissini koska Madoka 13v ei omista tämmösiä tissejä.

Kun tajuat ettet olekaan keholtasi 13 -vuotias lauta.

Vaikka kaikki on siinä niin kamalaa, näytän siinä 50kg lihavammalta eikä Madokan kuuluisi olla mitään muuta kuin laiha, tikku ja lauta nii jaa. Jokin silti on kovasti kutkuttanut minua kenties laittamaan tuon asun päälleni Traconia varten. Miksi helvetissä? En tiedä itsekään.

Asiaa ei ole yhtään auttanut se, että kun olen ruvennut katsomaan näitä tämän vuoden uusia animeja, niin siellä on ollut hahmoja joidenka cossaaminen voisi jopa kiinnostaa. Samaan aikaan hoen päässäni, että miksi edes haluan ajatella moista. Jaa.

Kun yrität paeta cossisuunnitelmiasi koska cosplay on stressaavaa.

Poikaystäväni suosituksesta rupesin kunnolla katsomaan Mahouka Kokou no Rettousei -sarjaa. Hyvä sarja, suosittelen! Antaa vähän erilaisen näkökulman magian käyttämisestä. Pian olinkin täysin tykästynyt yhteen hahmoon, Shibata Mizuki. Ei yllätys, yleensä tykkään tuollaisista hahmoista jne.

Eihän asukaan olisi edes vaikea. Valkea mekko, vihreäturkoosi bolero, musta kraka yms. 
Helppoa ja yksinkertaista CHECK.
Isot tissit CHECK.
Samanlainen muodokkuus NOT.
No hitto, siinä meni sekin. Kyllähän tuonkin alle saisi korsetin jos toisenkin antamaan vähän muotoa jne, mutta niih. En olisi siltikään varma näyttäisikö moinen edes miltään siedettävältä päälläni koska maksimekko tyyliset eivät kyllä imartele tälläistä lyhyttä ja lihavaa. 

Kun tajuat ettet olekaan muodokas tiimalasi vaan omena.


Viime vuoden uutuuksista viehätti Kyoukai no Kanata, suosittelen koska punaset hipster lasit on paras juttu ikinä. Tästä Mirai Kuriyama -cossisuunnitelmasta olen jo aiemminkin höpissyt jossain jollekin. Olen edennyt suunnitelman kanssa niinkin hirvittävän pitkälle, että minulla on kankaat valmiina tytön koulupukua varten. Sormuskin löytyisi myös ja lasit.


Yksinkertaisuus CHECK
Ole lyhyt ja hipsterlasit CHECK
Ole hento ja pieni NOT
Ole lauta NOT

Kun tajuat ettei cossisuunnitelma sovi täydellisesti sinulle.

En tiedä mikä tän tekstin tarkoitus oli. Kai sen piti näyttää, että oon elossa ja cosplay on ihan jees kunhan sitä en itse harrasta. Yhyy. Olen ristiriitainen asioiden kanssa.

Se tunne kun tajuat olevasi ristiriitainen ja päätät mennä nukkumaan unohtaaksesi angstin.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti