torstai 28. helmikuuta 2013

yet you're in my fluffoughts

Yön aikana tuli nukuttua sellaiset 4 tuntia, ja unenpuutteesta rupesin kärsimään englannin tunnin aikana kun torkahtelin jatkuvasti. Plus, että yritin vaihtaa biisiä iPodistani ja ihmettelin, että miksi ei vaihdu vaikka kuinka kovaa painoin: tajusin hetken päästä ettei mulla ole koko iPodia kädessä vaan se on mun toisen käsivarren alla.

Varsin unettoman yön pidentyessä etsiskelin erilaisia nimikkeitä fobioille. Nimittäin olin tässä lupaillut Tytille pientä tekstiä erilaisista peloista mitä minulta löytyy. Lista on pitkä, naurettava ja puuduttava.


Achluophobia- Pimeyden pelko
Tämä on varsin yleinen ja tuttu pelko monelle. Ylsinkertaisesti minua ahdistaa olla esim. pimeähkössä huoneessa, yksin tai kaverin kanssa.


Anuptaphobia- Pelko sinkuksi jäämisestä
Enemmänkin pelko yksin jäämisestä. Olen yksi niistä ihmisistä jotka pitävät huumeesta nimeltä: tunteet ja rakkaus. Onhan se aina ihan kiva ku tietää, että välittää enemmänkin.

Astraphobia - Ukkosen ja salamien pelko
Aluksi en pelännyt näitä varsinaisesti, mutta pallosalamat ovat tässä fobia yksikössä voittaja.


Astrophobia- Tähtien ja avaruuden pelko
Tämä on ristiriitaisuuden synnyinpesä. Pienestä lähtien olen tykännyt kaikenlaisesta avaruus jutuista, mutta yhtä aikaa myös pelännyt niitä yhtä paljon. Mustat aukot, hyi. Kauniita ilmiöitä, mutta hyi helvetti. Tähtitaivasta pystyn katsomaan tälläisenä miltäse näyttää Maasta käsin. Tosin Telluksen kuvan katsominen kuvahausta ei millään mahda onnistua silmät auki. Ei tämän pitäisi olla NIIN outo pelko sillä avaruus on varsin tuntematon asia meille vielä ja eikö aina olekin pelätty tuntematonta?


Athazagoraphobia- Unohdetuksi tulemisen pelko, välinpitämättömyyden pelko, unohtamisen pelko.
Muistan liikaakin asioita, mutta olisi aivan hirveätä jos en muistaisi yhtään mitään. En ole mikään super stara, mutta haluaisin, että muutamat ystäväni muistaisivat niin pitkään kun kykenevät. Tähän liittyy myös tuo yksinäiseksi jäämisen pelko.

Atychiphobia- Epäonnistumisen pelko
Kaikkihan pelkäävät epäonnistumia jonkin verran, njäh? Olen sisimmiltäni varsinainen pessimisti.

Lockiophobia- Synnyttämisen pelko
Ei ikinä lapsia.Ihan hyvä vaan, sillä synnyttäminen olisi todellakin tuskallista minulle.

Nyctohylophobia- Pimeän metsän pelko
Kai nyt kaikki ovat katsoneet elokuvia joissa pimeä metsä on uhka tai jokin siellä vaanii, roar.

Obesophobia- Painon kasvamisen pelko
Olen jo valmiiksi pyöreä. En kestä jos painoni nousisi 



Phasmophobia- Kummitusten pelko
Tarviiko selittää? Mulla siis pysyy tosi hyvin pienimmätkin asiat muistissa. Esim. muistan vieläkin joskus 10-vuotiaana nähdyn kuvan ja se edelleenkin vainoaa.


Somniphobia- Nukkumisen pelko
Unihalvauksen pelko, ja liittyy myös vahvasti pimeän pelkoon ja juuri tuohon äsköiseen pelkoon. Painajaiset on hirveitä, silmien kiinnipito on hirrrveetä.



Spacephobia- Ulkoavaruuden pelko
Aika hyvin selitetty avaruuden kanssa.


En löytänyt tälle virallista nimeä, mutta nimesin tämän nyt jotenkin latinan perusteella..
Polypusphobia - Mustekalojen pelko

Oi, kyllä... Tää on jostain niin kulman taka oleva fobia ettei järki ees pelaa. 



Hassuja pelkoja, eikö vain? :c

7 kommenttia:

  1. Aaa oot ihana sun mustekala pelkos kanssa ;_; ne on söpöjä usko pois <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. yyyy, mee pois :cc iha alieneita, kahdeksan raajaa ja ei oo ees muita ja ihme imukupit ja niillä on suuki tuolla alhaallakin! ja sit se sylkee jotain mustaa paskaaki, IHAN LUONNOTON ;__;

      Poista
    2. oih söpööö, yhdyn tyttiiin kyl. mustekalat on söpöi mut mitäs foboilleen mahtaa. sillee hei haloo mä pelkään kuollakseni rappusia ? XD

      Poista
    3. No rappusista voi pudota tai kompuroida ja lyödä päänsä ja delaa plus tippuu ne rappuset takas alas :c En iha heti muista lukeneeni jostain ihmisii syövistä mustekaloista tai kalmareista (vittu samaa lajii vaikka onki lonkero eroa. hyi vittu joku jättiläiskalmari 20 metriä hyi vittu ;;____;;)

      Poista
    4. hihhih ne on iha söpöi :3 mut ... nii .. rappuset, kerro mulle kui usein joku ihminen ihan oikeasti kuolee rappusiin ? tai no okei. en mä epäile etteikö kuolis, mut mä oon iha varma et rappuset haluaa tappaa vain _mut :<

      Poista
  2. Suloinen Viivi! <3 Uskon et mun yks pelko voittaa sun nää ;)en kyl kehtaa kertoo sitä.... Itse pelkään ihan sikana merta! Alkaa ahdistaa jopa ohjelmat/leffat missä ollaan meressä.. Onnea vaan minulle ku vanhemmat pistää turkissa sukeltamaan... Kuolen varmaan paskahalvaukseen....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mähän rakastan vettä elementtinä ja oon ihan hulluna uimiseen! Mutta sitte ku mut pistetään jonneki järveen tai mereen uimaan nii rupee epäillyttää koska kaikki kalat yms eliöt siellä meressä (d44 mun ego on nii suuri ettei mahuta olee samas vesistössä) Ulkomailla en ikinä uskalla mennä uimaan mereen koska noh, samat syyt ku Suomen tuhansissa järvissä, mutta ulkomailla ol trooppisempia kaöojabja ne voi tappaaki sut ja kaikkee hyii ;__; Ulkomaiden merien pinnan alla on saatanan kaunista mutten itsekään uskaltaisi sukeltaa sinne!

      Poista